Illuminati

Forum zmieni wygląd po zalogowaniu ;)


  • Index
  •  » Rajdy
  •  » Gruul the Dragonkiller - Taktyka

#1 2009-04-07 08:59:27

Orochimaru

Lekko brudny

Zarejestrowany: 2008-08-28
Posty: 24

Gruul the Dragonkiller - Taktyka

Wprowadzenie:
Gruul the Dragonkiller jest drugim z kolei bossem w instancji Gruul's Lair, 25-osobowej instancji w The Burning Crusade. Do wejścia nie jest potrzebny zaden klucz itp.. Zabicie Gruula jest częścią wymaganego questa do Serpentshrine Cavern, 25-osobowej instancji w Coilfang Reservoir. Questa tego można wziąć w Ogrimarze.

Zdolności:
Gruul ma 2 ataki w zwarciu, które zadają obrażenia fizyczne: normalny atak, który udeża w cel z największym aggro (MT) oraz drugi atak, nazywany Hurtful Strike, który zawsze udeża w cel z drugim co do wielkości aggro będącego w bliskiej odległości (meele range), licząc od najwyższego aggro. Dlatego też konieczne jest, aby każdy gracz meele DPS utrzymywał swoje aggro nie tylko poniżej aggro MT, ale też poniżej OT. Bazowy dmg Hurtful Strike wynosi 12350-13650 (oczywiście redukowane przez armor, Defensive Stance itp). Hurtful Strike jest wyprowadzane średnio co 20 sekund.

"Growth"
Gruul ma self-buffa nazywanego "Growth". Buff rzucany jest pierwszy raz po 30 sekundach i zwiększka obrażenia o 15%. Buff będzie stackował się co 30 sekund. Stackuje się do 30 razy, ale każdy stack powyżej 20 jest nie do wyhealowania z ekwipunkiem tanków dostępnym dla gildii na tym poziomie rozwoju. Gildie powinny nastawić się na zabicie go koło 16-17 poziomu Growth. Bonus z Growth dodaje dmg jednocześnie do jego normalnego udeżenia i Hurtful Strike, jak i do zdolności "Cave In".
"Cave In"
Cave In jest wymierzonym atakiem obszarowym. Może zostać wycelowany w każdego z raidu. Zadaje bazowy dmg wynoszący 2700 co 3 sekundy przez 15 sekund w obszarze 8 yardów dookoła namierzonego gracza.
"Reverberation"
Reverberation jest obszarowym "Silence" powstrzymującym rzucanie czarów przez 4 sekundy.
"Ground Slam/Gronn Lord's Grasp/Stoned/Shatter"
Oprócz mechaniki "Growth", główną trudnością walki z Gruulem jest jego zdolność Gound Slam. Ground Slam odrzuca każdego gracza na polu walki w przypadkowym kierunku na losową odległość. Po upadku gracze są objęci debuffem "Gronn Lord's Grasp", który spowalnia ich szybkość ruchu o 20% co sekundę. Kiedy już spowolnienie spadnie do 0%, debuff jest zamieniany na innego, nazywanego "Stoned". Po nim Gruul używa "Shatter" na każdym z graczy. Shatter każdego gracza zadaje obrażenia obszarowe wszystkim graczom w promieniu 15 yardów. Maksymalne obrażenia, które można otrzymać wynoszą około 9000 (kiedy gracze stoją w tym samym miejscu), i obrażenia są tym mniejsze, im większa jest odległość między graczami. Przy 15 yardach obrażenia Shatter są zredukowane do 70-100.


Ustawienie:
Razem z raidem z wysokim DPS'em, ustawienie się i przemieszczanie są najważniejszą częścią strategii do pokonania Gruula. Najgorszą rzeczą jest losowe działanie Ground Slam/Shatter. Odpowiednie ustawienie i zaplanowanie walki znacząco zmniejszy przypadkowość walki. Wszystkie 5 grup powinno być ustawione w okręgu z Gruulem w środku. Klasy walczące wręcz powinny trzymać się w takim zasięgu do jakiego są przeznaczone, healerzy powinni być w przeciętnej odległości oraz ranged DPS powinny trzymać się jak najdalej. Mimo iż początkowo Gruul's Lair wygląda na otwartą przestrzeń bez żadnych atrakcji terenowych, jest tam kilka skał na krańcach legowiska. Mogą one zostać użyte przez ranged DPS, Hunter'ów i magów z talentami pozwalającymi strzelać w Gruula z odległości 41 yard'ów, w celu zmniejszenia efektu Ground Slam'u.


Przebieg Walki:
Mając Gruula tankowanego w środku i graczy zajmujących odpowiednie pozycje, walka przechodzi w zmaganie się z Ground Slam/Shatter. Po odrzuceniu w losowym kierunku, gracze muszą odsunąć się od siebie tak szybko jak tylko jest to możliwe. Zgrupowania 3 lub więcej graczy w czasie trwania Shatter będą kończyły się licznymi śmierciami,  więc trzeba unikać tego za wszelką cenę. Przy użyciu enemy cast bar, gracze mogą przewidzieć Ground Slam i mogą szybko uciec za kamienny słup. W większości przypadków zakończy się to uderzeniem w ścianę lub przeszkodę, za którą się chowają. Ważne jest aby zmieniali oni swoje pozycje zanim nastąpi uderzenie oraz równie ważne jest aby pozostali gracze pilnowali swoich pozycji. Gracze za przeszkodami będą poza zasięgiem wzroku, ale nie zasięgiem Shatter. Przetrwanie 2 pierwszych fal Shatter jest kluczowe i oznacza posiadanie wystarczającej ilościu DPS'u żeby pokonać Gruula zanim jego obrażenia, podnoszone przez "Growth", staną się nie do wytrzymania.

Walka w zwarciu
Meele DPS muszą się rozproszyć aby uniknąć uderzenia wielu graczy przez to samo Cave In. Gruul ma olbrzymi repertuar ciosów pozwalających 5 graczom meele rozpraszać się dookoła niego, pozostając w maksymalnej odległości pozwalającej atakować. Raidy z większą ilością meele są w stanie przetrwać, ale Cave In będą częściej występować w ich polu działania, co wymaga jednocześnie większego heala. Należy również pamiętać aby, jako klasa meele, nigdy nie przekraczać aggro MT.


Postanowiłem umieścic coś takiego bo nie wszyscy w guild znają taktyki na bosy. Z czasem umieszczę taktyke na inne bossy. Taktyki nie napisałem sam, skopiowałem ze strony http://forumwow.net/index.php/Gruul-the-Dragonkiller. Ale nie myślcie, że zrobiłem tylko ctrl+c, ctrl+v. Starałem się mniej więcej dostosować ja do codziennych reali Avalonu. Jeżeli ktoś chciałby dodać coś od siebie do tej taktyki, to prosze bardzo:) zrobimy Edit i wyjdzie ładna taktyka pod nasz server.:P

Ostatnio edytowany przez Orochimaru (2009-04-07 14:33:40)


http://images22.fotosik.pl/152/e7587a96e3a6bed7.jpg

Offline

 
  • Index
  •  » Rajdy
  •  » Gruul the Dragonkiller - Taktyka

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plKrynica Morska pensjonaty kołdra amz